Sam fakt posiadania sklepu internetowego nie gwarantuje sprzedaży. Potrzebne są dodatkowe narzędzia generujące ruch w sklepie. Wybór sposobu promocji jest w gestii właściciela sklepu. Obecny rozwój nowych technologi działających w internecie daje wiele możliwości promocyjnych. Podstawową sprawą każdego internetowego handlowca jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Dotarcie do odbiorców to pierwszy krok, następnym jest zachęcenie do skorzystania z oferty i zakończenie jej transakcją.
Reklama w sieci internetowej.
- Strona internetowa – dobrze skonstruowana witryna sklepu jest podstawą we wszelkiego rodzaju działalności handlowej w sieci. Przejrzystość i intuicyjny sposób nawigacji wewnątrz sklepu sprzyja pozyskaniu klienta.
- Strona przechwytująca – landing page. Ważny instrument w marketingowym działaniu. Pozwala na zasygnalizowanie istnienia w globalnej sieci. Od tego instrumentu, jego wyrazistości i kumulowaniu uwagi zależy ilość przekierowań na stronę sklepu internetowego.
- Fanpage w mediach społecznościowych – ważne narzędzie pozwalające w bezpłatny sposób na komunikowanie z dużą grupą potencjalnych odbiorców. Prezentowanie oferty sklepu w ten sposób zachęca do zapoznania się z szerszymi przymiotami oferty, wpływającymi na wywołanie chęci posiadania wybranych produktów. W ten sposób najłatwiej można umożliwić zakup w oparciu o własny sklep internetowy.
- Strona w mediach społecznościowych – dzięki posiadaniu odpowiedniej strony w najpopularniejszych mediach społecznościowych, wysyła się sygnał o istnieniu również w globalnej sieci. Dzięki systematycznym prezentacjom wybranych produktów z oferty sklepu, można pozyskiwać nowych klientów.
- Własna „grupa” w najpopularniejszych mediach społecznościowych – ten sposób jest najprostszy w pozyskaniu dużej społeczności żywo uczestniczącej w działaniach „grupy” połączonej z prezentacją produktów ze sklepu działającego w internecie.
- Blog – niedoceniana forma przyciągania potencjalnych klientów. Tematycznie powiązane treści artykułów zamieszczanych na blogu z ofertą sklepu sprzyja wywoływaniu pożądanych reakcji.
- Agencja reklamowa – można oddać prowadzenie kampanii reklamowej w obce ręce. Drogą do tego celu jest nawiązanie współpracy z wybraną firmą zewnętrzną i zlecenie jej prowadzenie całej kampanii reklamowej. Agencja może w imieniu właściciela sklepu internetowego prowadzić kampanię promocyjno-reklamową w oparciu o rożne formy uzgodnione w umowie. Jest to zabieg kosztowny, ale często bardzo opłacalny.